Systemy handlu emisjami w europie


System handlu uprawnieniami do emisji w UE EU ETS. System handlu uprawnieniami do emisji w UE EU ETS jest fundamentem polityki UE w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatycznym i jej kluczowym instrumentem na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych w sposób opłacalny Jest to pierwszy poważny rynek emisji dwutlenku węgla na świecie największa operacja w 31 krajach wszystkich 28 krajów UE, a także Islandii, Liechtensteinu i Norwegii. Ograniczenie emisji z ponad 11 000 urządzeń wykorzystujących energię ciężką Elektrownie Zakłady przemysłowe i linie lotnicze działające między tymi krajami przekazują około 45 gazów cieplarnianych w UE emisje. System handlu uprawnieniami i handlem. EU ETS działa na zasadzie cap i trade. A cap określa całkowitą ilość niektórych gazów cieplarnianych, które mogą być emitowane przez instalacje objęte systemem. emisje spadają. W ramach ograniczeń firmy otrzymują lub kupują uprawnienia do emisji, które mogą handlować ze sobą w miarę potrzeb. Mogą też kupić ograniczone ilości międzynarodowych kredytów z emiss projekty oszczędzające jony na całym świecie Ograniczenie całkowitej liczby przydziałów zapewnia, że ​​mają one wartość. Po każdym roku firma musi oddać wystarczające przydziały na pokrycie wszystkich emisji, w przeciwnym razie nakłada się wysokie grzywny Jeśli firma zmniejszy emisję, może utrzymać rezerwy na pokrycie swoich przyszłych potrzeb lub sprzedać je innej firmie, która nie ma uprawnień. Prowadzenie przynosi elastyczność, która zapewnia redukcję emisji, gdzie najmniej to kosztuje. Silna cena węgla zachęca także do inwestycji w czyste, niskie technologie węglowe. Właściwości trzeciego etapu 2017-2020. EU ETS znajduje się obecnie w trzecim etapie znacząco różnym od etapów 1 i 2. Główne zmiany to. Jedyna, ogólnounijna granica emisji jest stosowana zamiast poprzednich system krajowych limitów. Zarządzanie jest domyślną metodą przyznawania uprawnień zamiast bezpłatnych alokacji, a zharmonizowane zasady alokacji mają zastosowanie do bezpłatnych bezpłatnych bezpłatnych bezpłatnych uprawnień. Więcej sektorów i gazów obejmuje d 3000000000 uprawnień wydzielonych w rezerwie na rzecz nowych uczestników w celu sfinansowania wdrażania innowacyjnych technologii energii odnawialnej oraz wychwytywania i składowania dwutlenku węgla za pomocą programu NER 300. Zakresy i gazy objęte systemem obejmują system następujących sektorów i gazów ze szczególnym uwzględnieniem emisji które mogą być mierzone, zgłaszane i zweryfikowane z dużą dokładnością. Dwutlenek węgla CO 2 pochodzący z sektora energetycznego i energetycznego. Energochłonne sektory przemysłu, w tym rafinerie ropy naftowej, wyroby stalowe i produkcja żelaza, aluminium, metali, cementu, wapna, tlenek azotu, tlenek azotu, szkło, ceramika, miazga, papier, tektura, kwasy i luzem chemikalia organiczne. Lotnictwo handlowe. tlenek azotu N 2 O z produkcji kwasów azotowych, adypinowych i glikoksylowych oraz glioksal. perfluorowęglowodorów PFC z produkcji aluminium. Udział w systemie EU ETS jest obowiązkowy dla przedsiębiorstw z te sektory, ale w niektórych sektorach uwzględnia się tylko rośliny powyżej określonego rozmiaru. Można wykluczyć małe instalacje, jeśli rządy wprowadzą fiskalne lub inne m środki ułatwiające redukcję emisji o równoważną kwotę w sektorze lotniczym, do 2018 r. EU ETS ma zastosowanie wyłącznie do lotów między portami lotniczymi zlokalizowanymi w Europejskim Obszarze Gospodarczym EEA. Obniżenie poziomu emisji. EU ETS udowodnił, że wprowadzenie ceny na węgiel a handel w nim może działać Emisje z instalacji w systemie spadają, jak przewidziano około 5 w porównaniu do początków trzeciego etapu 2017 r., patrz liczby 2018. W 2020 r. emisje z sektorów objętych systemem wynoszą 21 niższe niż w 2005 r. węgiel Zbudowany w 2005 r. EU ETS jest pierwszym i największym światowym systemem handlu emisjami na świecie, liczącym ponad trzy czwarte międzynarodowego handlu uprawnieniami do emisji. Europejski system handlu uprawnieniami do emisji jest także inspirujący rozwój handlu emisjami w innych krajach i regionach UE ma na celu powiązanie systemu EU ETS z innymi kompatybilnymi systemami. Narodowe ustawodawstwo dotyczącego ETS w UE. Rynki rynku zbóż. Rejestetyzacja EU ETS w fazie 3.Legislatywna historia dyrektywy 2003 87 WE. Work przed propozycją Komisji dotyczącą wniosku z października 2001 r. O reakcji na odczytanie wniosku w Radzie i Parlamencie, w tym wspólnego stanowiska Rady. Otwórz wszystkie pytania. Kwestie i odpowiedzi w sprawie zmienionego systemu handlu emisjami UE grudzień 2008 r. Jaki jest cel handlu emisjami Celem systemu handlu uprawnieniami do emisji w UE EU ETS ma pomóc państwom członkowskim UE w osiągnięciu zobowiązań ograniczających lub redukujących emisję gazów cieplarnianych w opłacalny sposób Umożliwienie uczestniczącym spółkom kupowania lub sprzedaży uprawnień do emisji oznacza, że ​​cięcia emisji mogą być osiągnięty co najmniej kosztem. EU ETS jest fundamentem strategii UE na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi Jest to pierwszy międzynarodowy system handlu uprawnieniami do emisji CO 2 na świecie i działający od 2005 r. Od I stycznia 2008 r. nie ma zastosowania tylko 27 państw członkowskich UE, ale także trzech pozostałych członków Europejskiego Obszaru Gospodarczego Norwegii, Islandii i Liechtensteinu Obejmuje obecnie ponad 10, 000 instalacji w sektorach energetycznym i przemysłowym, które wspólnie odpowiadają za blisko połowę emisji UE CO 2 i 40 całkowitych emisji gazów cieplarnianych Nowelizacja dyrektywy EU ETS uzgodniona w lipcu 2008 r. Doprowadzi sektor lotniczy do od roku 2017. Jak działa handel emisjami EU ETS jest systemem handlu uprawnieniami do handlu, tzn. ogranicza ogólny poziom dozwolonych emisji, ale w ramach tego limitu umożliwia uczestnikom systemu kupowanie i sprzedaż uprawnień, ponieważ wymagają tych dodatków są wspólną walutą handlową w sercu systemu Jeden dodatek uprawnia posiadacza do emisji jednej tony CO 2 lub równoważnej kwoty innego gazu cieplarnianego WPR na łączną liczbę przydziałów powoduje niedobór na rynku. W pierwszym i drugim okresie handlu w ramach programu państwa członkowskie musiały sporządzić krajowe plany rozdziału emisji, które określają całkowity poziom emisji ETS oraz liczbę uprawnień do emisji ea instalacja w kraju odbywa się Pod koniec każdego roku instalacje muszą oddać przydziały odpowiadające ich emisjom Przedsiębiorstwa, które utrzymują emisje poniżej poziomu swoich uprawnień, mogą sprzedawać swoje nadmierne uprawnienia Osoby, które mają trudności z utrzymaniem ich emisji zgodnie z ich uprawnieniami, mają wybór między podjęciem działań mających na celu zmniejszenie własnych emisji, takich jak inwestycje w bardziej wydajną technologię lub wykorzystanie mniej energii pochodzącej z węgla lub zakup dodatkowych uprawnień, których potrzebują na rynku, lub kombinacja dwóch takich wyborów prawdopodobnie zostanie ustalona przez względne koszty W ten sposób redukuje się emisje wszędzie tam, gdzie jest to najbardziej opłacalne. Jak długo funkcjonuje EU ETS. EU ETS został uruchomiony w dniu 1 stycznia 2005 r. Pierwszy okres rozliczeniowy trwał od trzech lat do końca 2007 r. i uczy się przez fazę przygotowującą się do krytycznego drugiego okresu handlowego Drugie okresy handlowe rozpoczął się 1 stycznia 2008 r. i trwa pięć lat lata do końca 2017 r. Znaczenie drugiego okresu handlowego wynika z faktu, że jest ono zgodne z pierwszym okresem obowiązywania protokołu z Kioto, podczas którego UE i inne kraje uprzemysłowione muszą osiągnąć swoje cele w celu ograniczenia lub ograniczenia emisji gazów cieplarnianych drugi okres handlu Emisje EU ETS zostały ograniczone na poziomie 6,5 poniżej poziomu z 2005 r., aby zapewnić, że Unia Europejska jako całość i państwa członkowskie indywidualnie realizują swoje zobowiązania z Kioto. Jakie są główne wnioski wyciągnięte z dotychczasowych doświadczeń. EU ETS położył cenę na węgiel i udowodnił, że handel emisjami gazów cieplarnianych Pierwszy okres handlowy pomyślnie ustanowił swobodny handel uprawnieniami do emisji w całej UE, stworzył niezbędną infrastrukturę i rozwinął dynamiczny rynek emisji CO2. pierwsza faza może być ograniczona z powodu nadmiernego przydziału uprawnień w niektórych państwach członkowskich i niektórych sektorach, głównie w oparciu o e prognozy misji zanim dane o zweryfikowanych emisjach stałyby się dostępne w ramach EU ETS Gdy publikacja danych dotyczących zweryfikowanych emisji w 2005 r. wyznaczyła nadmierną alokację, rynek zareagował tak, jak oczekiwano poprzez obniżenie ceny rynkowej uprawnień Dostępna liczba zweryfikowanych danych pozwoliła na Aby zagwarantować, że przydział krajowej alokacji w drugiej fazie zostanie ustalony na poziomie, który prowadzi do rzeczywistych redukcji emisji. Poza tym podkreślając potrzebę zweryfikowanych danych, do tej pory doświadczenie wykazało, że większa harmonizacja w ramach EU ETS jest konieczna Unia Europejska osiągnęła cele związane z redukcją emisji co najmniej kosztów i minimalnymi zakłóceniami konkurencji Potrzeba większej harmonizacji jest najbardziej zrozumiała w odniesieniu do tego, w jaki sposób ustanowiono limit całkowitych uprawnień do emisji. Pierwsze dwa okresy handlowe wskazują również, że bardzo różne krajowe metody rozdzielania uprawnień do instalacji zagrażają uczciwej konkurencji na rynku wewnętrznym Fu Ponadto konieczna jest większa harmonizacja, doprecyzowanie i udoskonalanie w odniesieniu do zakresu systemu, dostępu do kredytów z projektów redukcji emisji poza UE, warunków łączenia EU ETS z systemami handlu uprawnieniami do emisji w innym miejscu oraz monitorowania, weryfikacji i wymogi w zakresie sprawozdawczości. Jakie są główne zmiany w systemie handlu uprawnieniami do emisji w UE i od tego, kiedy będą stosowane. Uzgodnione zmiany projektowe będą miały zastosowanie od trzeciego okresu handlowego, tj. stycznia 2017 r. Chociaż prace przygotowawcze zostaną rozpoczęte natychmiast, obowiązujące przepisy nie zmienią się do stycznia 2017 r. w celu zapewnienia stabilności regulacji. EU ETS w trzecim okresie będzie wydajniejszym, bardziej zharmonizowanym i sprawiedliwszym systemem. Wzrost efektywności osiągnięto dzięki dłuższym okresom wymiany 8 lat zamiast 5 lat, i coroczne obniżenie redukcji emisji na 2020 r. w 2020 r. w 2020 r. w porównaniu z rokiem 2005 oraz znaczny wzrost liczby aukcji z mniej niż 4 w fazie 2 do m rudy niż połowa w fazie 3. W wielu dziedzinach uzgodniono bardziej harmonizację, w tym w odniesieniu do ustalania limitów w całej UE, zamiast krajowych limitów w fazie 1 i 2 oraz zasad przyznawania bezpłatnych uprawnień przejściowych. system został znacznie zwiększony poprzez dążenie do ogólnoeuropejskich zasad bezpłatnej alokacji dla instalacji przemysłowych oraz wprowadzenia mechanizmu redystrybucji uprawniającego nowe państwa członkowskie do licytowania większej liczby przydziałów. Jest ostatni tekst porównany z pierwotnym wnioskiem Komisji. klimatycznymi i energetycznymi uzgodnionymi przez wiosenny szczyt Rady Europejskiej w 2007 r., a ogólna struktura wniosku Komisji w sprawie europejskiego systemu handlu uprawnieniami do emisji pozostaje nienaruszona. Oznacza to, że w całej UE zostanie ustalona maksymalna liczba uprawnień do emisji, a to czapka zmniejszy się corocznie zgodnie z liniową linią trendu, która będzie trwać po zakończeniu trzeciego okresu handlowego 2017-2020 Główną różnicą w porównaniu z wnioskiem jest że licytacja przydziałów zostanie stopniowo stopniowana. Jakie są główne zmiany w porównaniu z propozycją Komisji. Podsumowując, główne zmiany, które zostały wprowadzone w propozycji, są następujące. Określone państwa członkowskie mogą mieć opcjonalne i tymczasowe odstępstwo z zasady, zgodnie z którą nie będą przyznawane żadne przydziały bezpłatnie dla wytwórców energii elektrycznej w 2017 r. Ta możliwość odstępstwa jest dostępna dla państw członkowskich, które spełniają określone warunki związane z wzajemną łącznością sieci energetycznej, udział jednego paliwa kopalnego w produkcji energii elektrycznej , a PKB w stosunku do średniej dla UE-27 Ponadto liczba bezpłatnych uprawnień, które państwo członkowskie może przydzielić elektrowniom, jest ograniczona do 70 emisji dwutlenku węgla odpowiednich elektrowni w fazie 1 i spadków w kolejnych latach bezpłatne przydziały w fazie 3 mogą być przyznawane tylko elektrowniom, które są eksploatowane lub w budowie nie później niż do końca 2008 r. Patrz odpowiedź na pytanie 15 poniżej. W dyrektywie zostanie więcej szczegółów w sprawie kryteriów, które mają być stosowane w celu określenia sektorów lub podsektorów, które są narażone na znaczne ryzyko ucieczki emisji oraz wcześniejszą datę publikacji wykazu takich sektorów Komisji 31 Grudzień 2009 r. Ponadto, pod warunkiem dokonania przeglądu, kiedy zostanie osiągnięte zadowalające porozumienie międzynarodowe, instalacje we wszystkich odsłoniętych branżach otrzymają 100 bezpłatnych uprawnień w stopniu, w jakim będą korzystać z najbardziej wydajnych technologii Wolne przydziały dla przemysłu są ograniczone do udziału tych emisji w przemyśle całkowita liczba emisji w latach 2005-2007 Całkowita liczba przydziałów przyznawanych bezpłatnie instalacjom w sektorach przemysłowych będzie corocznie spada zgodnie z spadkiem poziomu emisji. Państwa członkowskie mogą również zrekompensować niektóre instalacje kosztów CO 2 przekazanych w cenach energii elektrycznej, jeżeli Koszty CO 2 mogą w inny sposób narażać je na ryzyko ucieczki emisji Komisja zobowiązała się do modyfikacji wspólnotowego przewodnika wiersze dotyczące pomocy państwa w zakresie ochrony środowiska w tym zakresie Zobacz odpowiedź na pytanie 15 poniżej. Poziom licytacji przydziałów dla przemysłu nie narażonych zwiększy się w sposób liniowy zgodnie z propozycją Komisji, a nie osiągnie 100 do 2020 r. 70 w celu osiągnięcia 100 w roku 2027. Zgodnie z propozycją Komisji 10 uprawnień do licytacji zostanie rozdzielonych z państw członkowskich o wysokim dochodzie na osobę do osób o niskich dochodach na jednego mieszkańca w celu zwiększenia zdolności finansowych z tego ostatniego w celu zainwestowania w technologie przyjazne dla klimatu Dodano przepis dotyczący innego mechanizmu redystrybucyjnego obejmującego 2 licencjonowanych uprawnień do licytacji, aby uwzględnić państwa członkowskie, które w 2005 r. osiągnęły redukcję co najmniej 20 emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem referencyjnym Protokołu z Kioto. Udział dochodów z aukcji, które państwa członkowskie są zalecane do walki z nią i dostosowywania się do zmian klimatycznych, głównie w ramach E U, ale także w krajach rozwijających się, wzrasta od 20 do 50. Tekst przewiduje uzupełnienie proponowanego dopuszczalnego poziomu wykorzystania kredytów JI CDM w scenariuszu 20 dla istniejących operatorów, którzy otrzymali najniższe budżety za import i wykorzystanie takie kredyty w odniesieniu do alokacji i dostępu do kredytów w okresie 2008-2017 Nowe sektory, nowe podmioty w okresach 2017-2020 i 2008-2017 będą mogły korzystać z kredytów Łączna kwota kredytów, które mogą być wykorzystane, , nie przekracza 50 redukcji w latach 2008-2020 W oparciu o ścisłe ograniczenie emisji w kontekście zadowalającej umowy międzynarodowej Komisja mogłaby umożliwić dodatkowy dostęp do CER i ERU dla operatorów w ramach systemu wspólnotowego Patrz odpowiedź na pytanie 20 poniżej. wpływy z licytacji 300 mln przydziałów z rezerwy dla nowych uczestników będą wykorzystane do wsparcia 12 projektów demonstracyjnych wychwytywania i składowania dwutlenku węgla oraz projektów wykazujących innowacyjne technologie energii odnawialnej Do tego mechanizmu finansowania dołączono szereg warunków Patrz odpowiedź na pytanie 30. Możliwość zrezygnowania z małych instalacji spalania, pod warunkiem że są one poddawane równoważnym środkom, została rozszerzona na wszystkie małe instalacje bez względu na aktywność, próg emisji został wzrosła z 10.000 do 25.000 ton CO 2 rocznie, a próg zdolności produkcyjnych, jakie muszą spełniać instalacje spalania, wzrosła z 25 MW do 35 MW. Wraz z tymi podwyższonymi progami, udział objętych emisji, które mogłyby zostać wykluczone z handlu emisjami system staje się znaczący, a co za tym idzie dodano przepis pozwalający na odpowiednią redukcję ogólnounijnego limitu uprawnień. Nadal istnieją krajowe plany rozdziału uprawnień do emisji gazów cieplarnianych. Nie w KPRU w pierwszych latach 2005-2007 i drugim 2008- Okresy handlowe w 2017 r., Państwa członkowskie ustaliły całkowitą ilość przydziałów, które mają zostać wydane, oraz sposób ich przyznawania do przedmiotowych instalacji To podejście przyniosło znaczne różnice w zasadach alokacji, stwarzając zachętę dla każdego państwa członkowskiego do faworyzowania własnego przemysłu i doprowadziło do złożoności. Od trzeciego okresu handlowego będzie obowiązywać pojedynczy limit w całej UE a przydziały zostaną przyznane na podstawie zharmonizowanych przepisów. Krajowe plany rozdzielania nie będą zatem potrzebne. W jaki sposób zostanie wyznaczony limit emisji w fazie 3. Zasady obliczania w całej UE wielkości nakładów są następujące. Od 2017 r. całkowita liczba uprawnień zmniejszy się corocznie w sposób liniowy Punktem wyjścia tej linii jest średnia całkowita liczba uprawnień w ramach fazy 2, która ma zostać wydana przez państwa członkowskie w okresie 2008-2017, dostosowana do odzwierciedlenia rozszerzonego zakresu systemu od 2017 oraz wszelkie małe instalacje, które państwa członkowskie zdecydują o wykluczeniu Współczynnik liniowy, o który roczna kwota spadnie, wynosi 1 74 w odniesieniu do limitu 2. fazy. Punkt wyjścia dla ustalenia współczynnika liniowego wynoszącego 1 74 to 20 ogólnych redukcji emisji gazów cieplarnianych w porównaniu do 1990 r., co odpowiada 14 redukcjom w porównaniu z rokiem 2005 r. Jednak w EU ETS wymagane jest większe zmniejszenie, ponieważ tańsze jest zmniejszenie emisji w Sektory ETS Podział, który minimalizuje całkowity koszt redukcji, to 21 redukcji emisji w sektorze emisji ETS w UE w porównaniu do 2005 r. Do roku 2020. zmniejszenie o około 10 w porównaniu do 2005 r. W sektorach, które nie są objęte systemem EU ETS. W 2020 r. Przewidziano limit ETS w wysokości maksymalnie 1720 milionów uprawnień, co oznacza średnią stopę 3 fazy w latach 2017-2020 około 1846 milionów przydziałów i spadek o 11 w porównaniu z limitem 2 fazy. Wszystkie bezwzględne dane wskazują na pokrycie na początku drugiego okresu handlowego, a zatem nie bierze pod uwagę lotnictwa, który zostanie dodany w 2017 r. oraz innych sektorów, które zostaną dodane w fazie 3. Ostateczne dane dotyczące rocznych limitów emisji w ph ase 3 zostaną określone i opublikowane przez Komisję do dnia 30 września 2017 r. Jaki będzie limit emisji powyżej fazy 3. Współczynnik liniowy wynoszący 1 74, używany do określenia górnej granicy faz 3, będzie nadal obowiązywał poza końcem okresu handlowego w 2020 r. i określi górną granicę dla czwartego okresu handlowego 2021-2028 i nie później niż do roku 2025 Najpóźniej do 2025 r. W istocie znaczne redukcje emisji o 60-80 w porównaniu do 1990 r. będą konieczne do 2050 r., aby osiągnąć strategiczny cel Ograniczenie wzrostu średniej temperatury na świecie do poziomu nie wyższego niż 2 ° C przed poziomem przedindustrialnym. Ograniczenie emisji w całej UE będzie określane na każdy indywidualny rok. Czy zmniejszy to elastyczność w odniesieniu do danych instalacji? Nie, elastyczność w instalacjach nie będzie w ogóle w każdym roku Uprawnienia, które mają być sprzedane na aukcji i rozprowadzane, muszą zostać wydane przez właściwe organy najpóźniej do 28 lutego. Ostatnią datą dla operatorów odstąpienia od uprawnień jest 30 kwietnia roku następującego po roku, w którym emisje miały miejsce W związku z tym operatorzy otrzymują uprawnienia na bieżący rok, zanim będą musieli oddać uprawnienia do pokrycia swoich emisji za poprzedni rok. Uprawnienia pozostają ważne przez cały okres obrotowy, a wszelkie nadwyżki mogą być teraz opłacone wykorzystanie w kolejnych okresach handlowych W tym zakresie nic się nie zmieni. System będzie się opierać na okresach handlowych, ale trzeci okres handlowy trwa osiem lat, w latach 2017-2020, w przeciwieństwie do pięciu lat na drugą fazę w latach 2008-2017. W drugim okresie handlu państwa członkowskie generalnie postanowiły przydzielić równe całkowite ilości przydziałów na każdy rok Obniżenie liniowe każdego roku od 2017 r. Będzie odpowiadać lepszym oczekiwaniom w zakresie emisji w danym okresie. Jakie są wstępne roczne dane liczbowe dotyczące wielkości ETS w okresie od 2017 r. Do 2017 r. 2020. Szacunkowe roczne wielkości nakładów są następujące. Dane liczbowe opierają się na zakresie systemu handlu uprawnieniami do emisji w fazie 2 2008-2 012 oraz decyzje Komisji w sprawie krajowych planów rozdziału w fazie 2 w wysokości 2083 milionów ton Dane liczbowe zostaną skorygowane z kilku powodów Po pierwsze, zostaną uwzględnione rozszerzenia zakresu w fazie 2, pod warunkiem, że Państwa członkowskie uzasadniają i weryfikują emisję pochodzącą z tych rozszerzeń. Po drugie, nastąpi dostosowanie w odniesieniu do dalszego rozszerzenia zakresu stosowania systemu handlu przydziałami (ETS) w trzecim okresie handlu. Po trzecie, każde wycofanie małych instalacji doprowadzi do odpowiedniej redukcji W czwartej kolejności dane liczbowe nie uwzględniają włączenia lotnictwa, ani emisji z Norwegii, Islandii i Liechtensteinu. Będą nadal przyznawane przydziały za darmo. Takie instalacje przemysłowe otrzymają przejściowe bezpłatne przydziały iw tych państwach członkowskich, które kwalifikują się ewentualne odstępstwo, elektrownie mogą, jeśli państwo członkowskie tak zdecyduje, otrzyma również bezpłatne uprawnienia. Oczekuje się, że przynajmniej połowa dostępnych uprawnień do 2017 r. zostanie sprzedana na aukcji. Podczas gdy znaczna część przydziałów została bezpłatnie przydzielona instalacjom w pierwszym i drugim okresie handlu, Komisja zaproponowała, aby licytacja przydziałów powinna stać się podstawową zasadą alokacji. ponieważ najlepiej sprzedaŜ aukcyjna zapewnia wydajność, przejrzystość i prostotę systemu oraz stwarza największe bodźce do inwestycji w gospodarkę niskoemisyjną Najlepszym sposobem jest przestrzeganie zasady "zanieczyszczający płaci" i uniknięcie wypłaty zysków z tytułu niektórych sektorów, które przeszły od nominalnego kosztu przysługuje klientom mimo otrzymania ich bezpłatnie. Jak uprawnienia zostaną przyznane bezpłatnie. W dniu 31 grudnia 2017 r. Komisja przyjmie ogólne zasady UE, które zostaną opracowane w ramach procedury komitologii. Komitologia Te przepisy będą w pełni harmonizować alokacje, a zatem wszystkie przedsiębiorstwa z całej UE z taką samą lub podobną działalnością będą podlegały tym samym zasadom es zapewni w miarę możliwości, że alokacja promuje technologie efektywne z punktu widzenia węgla Przyjęte zasady przewidują, że w możliwym zakresie przydziały powinny opierać się na tak zwanych wzorcach, np. liczba przydziałów na ilość produkcji historycznej Te zasady wynagrodzą operatorom, że podjęły wczesne działania w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, lepiej odzwierciedlały zasadę "zanieczyszczający płaci" i dały silniejsze bodźce do redukcji emisji, ponieważ przydziały nie byłyby już uzależnione od emisji historycznych Wszystkie przydziały mają zostać określone przed rozpoczęciem trzeciego okresu handlowego, Pozwolenie na dopuszczenie do eksploatacji będzie możliwe. Jakie będą negatywne skutki dla konkurencyjności. Biorąc pod uwagę ich zdolność do zwiększania kosztów uprawnień do emisji, pełne licytowanie jest regułą począwszy od 2017 r. w odniesieniu do energii elektrycznej generatory Jednakże państwa członkowskie, które spełniają określone warunki dotyczące ich wzajemnych powiązań r lub ich udział w paliwach kopalnych w produkcji energii elektrycznej i PKB per capita w stosunku do średniej dla UE-27, mają możliwość tymczasowego odejścia od tej zasady w odniesieniu do istniejących elektrowni Współczynnik licytacji w 2017 r. wyniesie co najmniej 30 w odniesieniu do emisji w pierwszym okresie i musi stopniowo wzrastać do poziomu 100 najpóźniej w roku 2020 Jeśli opcja zostanie zastosowana, państwo członkowskie musi podjąć się inwestycji w poprawę i ulepszenie infrastruktury, czystych technologii i dywersyfikacji ich mieszanki energetycznej oraz źródeł zaopatrzenia na kwotę w możliwym stopniu równa wartości rynkowej bezpłatnych przydziałów. W pozostałych sektorach stopniowo stopniowo stopniowo stopniowo stopniowo wycofuje się przydziały z 2017 r., a państwa członkowskie zgodzą się rozpocząć na 20 aukcji w 2017 r., zwiększając do 70 w 2020 r. W celu osiągnięcia 100 w 2027 r. Jednak wyjątek będzie dotyczył instalacji w sektorach, w których stwierdzono, że są narażone na znaczne ryzyko wycieku emisji e Ryzyko to może wystąpić, jeżeli system EU ETS zwiększyłby koszty produkcji tak, że przedsiębiorstwa zdecydowały się przenieść produkcję na obszary pozaeuropejskie, które nie podlegają porównywalnym ograniczeniom emisji Komisja określi zainteresowane sektory do dnia 31 grudnia 2009 r. W tym celu Komisja oceni, między innymi, czy bezpośrednie i pośrednie dodatkowe koszty produkcji spowodowane wdrożeniem dyrektywy w sprawie systemu handlu emisjami w ramach wartości dodanej brutto przekraczają 5 i czy całkowita wartość jego wywozu i importu przekracza całkowitą wartość obrotów i importu 10 Jeśli wynik dla jednego z tych kryteriów przekracza 30, sektor byłby również uważany za narażony na znaczne ryzyko ucieczki emisji Instalacje w tych sektorach otrzymały 100 ich udziału w corocznej zmniejszającej się całkowitej ilości bezpłatnych uprawnień Udział emisji tych sektorów określa się w odniesieniu do całkowitej emisji ETS w latach 2005-2007. Koszty CO 2 zostały przekazane na i n ceny energii elektrycznej mogłyby narażać niektóre instalacje na ryzyko ucieczki emisji W celu uniknięcia takiego ryzyka państwa członkowskie mogą przyznać rekompensatę w odniesieniu do takich kosztów Wobec braku międzynarodowego porozumienia w sprawie zmian klimatycznych Komisja podjęła się zmodyfikowania Wspólnotowe wytyczne dotyczące pomocy państwa w zakresie ochrony środowiska w tym zakresie. Zgodnie z międzynarodową umową, która zapewnia konkurentom z innych części świata porównywalny koszt, ryzyko przenoszenia wysokoemisyjnej produkcji do krajów trzecich może być nieznaczne. Dlatego do dnia 30 czerwca 2017 r. Komisja przeprowadzić dogłębną ocenę sytuacji przemysłu energochłonnego i ryzyka ucieczki emisji, w świetle wyników negocjacji międzynarodowych, a także biorąc pod uwagę wszelkie wiążące porozumienia sektorowe, które mogły zostać zawarte. Sprawozdanie będzie wraz z ewentualnymi propozycjami uznanymi za właściwe Mogą potencjalnie obejmować utrzymanie lub dostosowanie proporcji allo które otrzymały nieodpłatnie urzędy przemysłowe, które są szczególnie narażone na globalną konkurencję lub w tym importerów przedmiotowych produktów w systemie handlu uprawnieniami do emisji (ETS). Kto zorganizuje aukcje i jak będą przeprowadzane. Państwa członkowskie będą odpowiedzialne za zapewnienie, że przydziały do każdego z nich są sprzedawane na aukcji Każde państwo członkowskie musi podjąć decyzję, czy chce rozwijać swoją własną infrastrukturę aukcyjną i platformę lub chce współpracować z innymi państwami członkowskimi w celu opracowania regionalnych lub ogólnounijnych rozwiązań Rozłożenie praw do licytacji na państwa członkowskie jest w dużej mierze w oparciu o emisje w fazie 1 EU ETS, ale część praw będzie redystrybucja od bogatszych państw członkowskich do biedniejszych w celu uwzględnienia niższego PKB na mieszkańca i większych perspektyw wzrostu i emisji wśród tych ostatnich sprawa, że ​​10 uprawnień do uprawnień do emisji w drodze licytacji zostanie rozdzielonych z państw członkowskich o wysokim dochodzie na osobę do osób o niskich dochodach aby zwiększyć zdolność finansową tego ostatniego do inwestowania w technologie przyjazne dla klimatu Jednakże dodano przepis dotyczący innego mechanizmu redystrybucyjnego obejmującego dwa państwa członkowskie, które w 2005 r. osiągnęły redukcję co najmniej 20 emisji w szklarni emisje gazowe w porównaniu z rokiem referencyjnym ustalonym w protokole z Kioto Dziewięć państw członkowskich korzysta z tego przepisu. Wszelkie aukcje muszą przestrzegać zasad rynku wewnętrznego, a zatem być otwarte dla każdego potencjalnego nabywcy na niedyskryminujących warunkach do dnia 30 czerwca 2017 r. Komisja przyjmie rozporządzenie w drodze procedury komitetowej, która zapewni odpowiednie zasady i warunki zapewniające skuteczne i skoordynowane aukcje bez naruszania rynku uprawnień. Jakie kwoty zostaną przydzielone każdemu państwu członkowskiemu i jaka jest określona. Wszystkie przydziały, które nie są przydzielane bezpłatnie będzie licytować Łącznie 88 uprawnień, które mają być sprzedane na aukcji przez ea Państwo członkowskie jest rozdzielane na podstawie udziału państw członkowskich w emisjach historycznych w ramach EU ETS W celu solidarności i wzrostu 12 ogólnej ilości jest rozdzielanych w sposób uwzględniający PKB per capita oraz osiągnięcia w ramach Protokół Kyoto. Każdy sektor i gazy są objęte do 2017 r. ETS obejmuje instalacje wykonujące określone czynności Od początku obejmowało, powyżej pewnych progów zdolności produkcyjnych, elektrowni i innych obiektów energetycznego spalania, rafinerii ropy naftowej, koksowniczych, żelaznych i stalowych a także zakłady produkujące cement, szkło, wapno, cegły, ceramika, miazgi, papier i deska Dla gazów cieplarnianych obecnie obejmuje ona jedynie emisję dwutlenku węgla, z wyjątkiem Niderlandów, która zdecydowała się na emisje z podtlenku azotu. Jednak od 2017 r. , zakres ETS zostanie poszerzony o inne sektory i emisje gazów cieplarnianych Emisje CO 2 pochodzące z produktów petrochemicznych, amoniaku i aluminium zostaną uwzględnione, podobnie jak emisje N2O produkcja kwasu azotowego, adypinowego i glikokwasowego oraz perfluorowęglowodory z sektora aluminium Ujęte, transportowe i geologiczne składowanie wszystkich emisji gazów cieplarnianych będą również objęte sektorami Te sektory otrzymają bezpłatne świadczenia zgodnie z ogólnoeuropejskimi zasadami, w podobnie jak inne sektory przemysłu już objęte. W 2017 r. lotnictwo zostanie również uwzględnione w EU ETS. Wielkie instalacje zostaną wyłączone z zakresu. Obecnie wiele instalacji emitujących stosunkowo niskie kwoty CO 2 jest obecnie objęte systemem handlu uprawnieniami do emisji a obawy zostały podniesione pod względem opłacalności ich włączenia Od 2017 r. państwa członkowskie będą mogły usunąć te instalacje z systemu handlu uprawnieniami do emisji w pewnych warunkach Te instalacje to te, których emisje były niższe niż 25 000 ton ekwiwalentu CO 2 w każdym z 3 lat poprzedzających rok stosowania W instalacjach spalania dodatkowy próg wydajności wynoszący 35 MW leżą Ponadto państwa członkowskie mają możliwość wykluczenia instalacji zainstalowanych przez szpitale Instalacje mogą zostać wyłączone z systemu handlu uprawnieniami do emisji tylko wtedy, gdy zostaną objęte środkami zapewniającymi równoważny wkład w redukcje emisji. Jakie będą kredyty emisyjne z krajów trzecich dopuszczone. W drugim okresie handlu państwa członkowskie zezwalały swoim operatorom na wykorzystanie znacznych ilości kredytów generowanych przez projekty oszczędzające emisje w państwach trzecich w celu pokrycia części swoich emisji w taki sam sposób, w jaki korzystają z uprawnień do emisji w systemie ETS. Zmieniona dyrektywa rozszerza uprawnienia to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020 For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1 6 billion credits over the per iod 2008-2020 In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of their allocation during the period 2008-2017, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2017 period New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4 5 of their verified emissions during the period 2017-2020 For the aviation sector, the minimum access will be 1 5 The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol s Joint Implementation JI mechanism covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol or Clean Development Mechanism CDM for projects undertaken in developing countries Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units ERUs while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions CERs. On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2017 will be accepted in the period 2017-2020 Furthermore, from 1 January 2017 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions Such agreements would not be required for new projects that started from 2017 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional type s of project credits or other mechanisms created under the international agreement However, once an international agreement has been reached, from January 2017 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests. No Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry LULUCF projects which absorb carbon from the atmosphere It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons. LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects The te mporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments For example, using part of the proceeds from auc tioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS. Yes Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy meas ures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are there measures in place to ensure that the price of allowances won t fall sharply during the third trading period. A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged t o allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2017 in case of excessive price fluctuations in the allowance market If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind availability of renewable energy and temperature demand for heating and co oling etc A degree of uncertainty is inevitable for such factors The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems. Yes One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respe ctive reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity such as a state or group of states under a federal system which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work. Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances As a signatory to the Kyoto Protocol i n its own right, the Community is also obliged to maintain a registry This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States Allowances issued from 1 January 2017 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements. The Commission will adopt a new Regulation through the comitology procedure by 31 December 2017 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market. Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that ent er the system after 2017 new entrants The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council. The European Parliament s Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new ent rant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007 This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances i e 45 million allowances available for this purpose The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2018 for this purpos e. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS. When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.What are the next steps. Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009 This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2017, and the national lists of install ations and the allocation to each one For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2017.The Commission has already started the work on implementation For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing list of sectors due end 2009 Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning due by June 2017 , the harmonised allocation rules due end 2017 and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers due end 2017.EU Emissions Trading System ETS data viewer. Note new version is available. This content has been archived on 15 Nov 2018 reason Other New version data-and-maps data data-viewers emissions-trading-viewer-1 was published. The EU ETS data viewer provides an easy access to emission trading data contained in the European Union Transactio n Log EUTL The EUTL is a central transaction log, run by the European Commission, which checks and records all transactions taking place within the trading system The EU ETS data viewer provides aggregated data by country, by main activity type and by year on the verified emissions, allowances and surrendered units of the more than 12 000 stationary installations reporting under the EU emission trading system, as well as 1300 aircraft operators. A detailed description of the viewer functionalities and of the underpinning data is provided in the User manual and background note. The following ETS information was extracted from the European Commission s EUTL on May 3rd 2018 It was aggregated at national level and by type of activity on the basis of entity-level data. Allowances allocated free of charge 1 1, 1 1 1, 1 1 2 and 1 1 3.Verified emissions 2.Surrendered units 4, 4 1, 4 2 and 4 3.The correction to freely allocated allowances 1 2 is introduced by the EEA to reflect transfers of allowa nces not reflected in the EUTL It is based on additional information from Member States and the European Commission. The data on auctioned or sold allowances 1 3 are based on auction calendars and auction results published by the auctioning platforms for emission allowances in the EU ETS the European Energy Exchange EEX and the Intercontinental Exchange ICE. The data on total allocated allowances 1 , and allowance correction 1 2 and auctions 1 3 are available at national level only They can be split between aviation 10 and stationary installations 20-99 No further split by type of activity is possible These data are therefore only presented when the following parameters are selected. EU ETS information 10 Aviation or 20-99 All stationary installations default selection. Size All sizes default selection. Active Entity All entities default selection. A certain number of allowances is auctioned at EU level, as part of the NER 300, a funding programme for innovative low-carbon energy demonstrati on projects These allowances are visible when selecting NER 300 auctions in the category Country. The Consistent scope adjustment to allowances and emissions since 2005 3 is a correction, calculated by the EEA, of EUTL data on allocated allowances and verified emissions from 2005 until 2017, to align these data with the current scope of the EU ETS It reflects successive changes in the scope of the EU ETS new countries, activities, gases, etc Taking into account this scope correction is relevant for the analysis of trends over several years, in particular across trading periods. The data on surrendered units are available by type of units EUAs and EUAAs 4 1 CERs 4 2 and ERUs 4 3 until 2017 From 2017 onwards, only the total of surrendered units 4 is available. The information on the type of activity of the entities covered by the EU ETS is based on the EUTL It was further harmonised by the EEA, in order to merge activity type codes used in the first and second trading periods and still used by a significant number of installations with new activity type codes formally in use in the current trading period This harmonisation was carried out on the basis of additional information available on the actual activity of installations. Related content. Based on data. This site uses cookies. What is the emissions trading scheme and does it work. Tuesday 7 June 2017 16 26 BST. The European Union s Emissions Trading System ETS is the world s biggest scheme for trading greenhouse gas emissions allowances Launched in 2005, it covers some 11,000 power stations and industrial plants in 30 countries, whose carbon emissions make up almost 50 of Europe s total. A cap on the total emissions allowed within the scheme is set, and allowances adding up to the cap are provided to the companies regulated by the scheme The companies are required to measure and report their carbon emissions and to hand in one allowance for each tonne they release Companies can trade their allowances, providing an incentiv e for them to reduce their emissions. The current cap is set to fall by 1 74 annually to achieve a target of reducing emissions in 2020 to 21 below their level in 2005 In June 2017 the price of an allowance was around 16 The trade in permits is worth around 150bn annually, dwarfing other emissions trading schemes the Clean Development Mechanism market established by the UN is valued at 1 5bn annually. In a basic sense the ETS has worked It has set a cap on half of Europe s carbon emissions, which were previously unregulated, and the companies covered by the scheme are no longer free to pollute Carbon has a price and this influences the economics of burning fossil fuels. For example, burning coal creates more carbon pollution than burning gas, so coal plant operators need more permits The higher the price of the permits, the more expensive it is to use coal rather than gas Power companies choosing how to generate electricity therefore have an extra cost associated with the more polluting o ptions, so they ll choose gas over coal more of the time. Putting precise numbers on how far the ETS has worked in practice is difficult, as it means estimating what the level of pollution would have been if the ETS was not in place It is likely, however, that in its first few years, the scheme was responsible for turning an anticipated increase in emissions into a decline of 2 5-5 One in-depth study analysed background emissions, economic trends and weather patterns, and concluded that between 2005 and 2007 the ETS reduced emissions by 120-300m tonnes, with a best guess of 210m tonnes across Europe. These are fairly modest gains especially in the context of rapidly of increasing imports of carbon-intensive goods from China and elsewhere and although steeper reductions have been set for the third phase of the ETS, which runs from 2017 to 2020, the policy has been heavily criticised and beset with problems not least of which is the large number of permits expected to be held over from the current phase Nonetheless, Europe has a price on carbon and a working mechanism to limit and reduce climate pollution, which puts it further ahead than other major regions in the world. The ultimate climate change FAQ. This editorial is free to reproduce under Creative Commons.

Comments

Popular posts from this blog

30 forex bonus

Forex 70 tick chart

Strategie piramidy handlowej